5 כללי ברזל לעיצוב חצר או מרפסת

תמונה של אל-בר מסגריה בע"מ
אל-בר מסגריה בע"מ

אנחנו נוטים להפנות לא מעט זמן ומשאבים לעיצוב המרחב הפנימי של הבית. אלא שעם כל הכבוד לסלון, למטבח וגם לפינת העבודה, גם המרחב החיצוני ראוי למלוא תשומת הלב. בכמה צעדים קטנים אפשר להפוך את החצר או המרפסת לפינות מושלמות שמשדרגות את חוויית המגורים שלנו, וזו באמת לא משימה מורכבת במיוחד. הנה כמה טיפים שיוכיחו לכם עד כמה זה אפשרי.

1 – המשיכו את הקו העיצובי הקיים

אם עיצבתם את הדירה בסגנון מודרני, אין סיבה להמציא את עצמכם מחדש בתכנון המרפסת. אם הבית שלכם כפרי וחמים, גם החצר יכולה (וצריכה) להמשיך את הקו הייחודי הזה. במילים אחרות, לפני שאתם בוחרים פינת ישיבה לגינה או למרפסת, היצמדו לקונספט העיצובי הקיים. זה יקל עליכם בבחירת פריטי ריהוט ברזל ועיצוב המרחב כולו, ויבטיח תוצאה אסתטית ונעימה מאוד.

2 – צרו מרחב שישמש אתכם כל השנה

אחת הסיבות לכך שאנשים מתעלמים מהחצר או המרפסת, היא שמדובר באזור שאיננו פעיל במשך כל השנה, בוודאי בימים הקרים והגשומים, וגם בימים חמים במיוחד. מצד שני, יש היום שלל שיטות מתקדמות לסגירת מרפסת זכוכית, וזו דרך מעולה ליהנות מהמרחב העומד לרשותכם בלי קשר לתחזית מזג האוויר. כך תוכלו להתקין חלונות הזזה שיאפשרו לכם לשלוט על כמות האור והאוויר, לתכנן קירות זכוכית קבועים שיכניסו אור אבל גם יבטיחו בידוד תרמי ואקוסטי, ואפילו גג זכוכית נפתח. 

3 – שלבו צמחייה שתשדרג את המרחב

צמחייה היא חלק בלתי נפרד מכל חצר או מרפסת, קטנה או גדולה, וחשוב לבחור אותה בקפידה. מצד אחד היא צריכה להתאים לסגנון העיצובי ולאופי השטח, ומצד שני גם לתנאים הקיימים (למשל כמות השמש אליה הצמחיה נחשפת). עם זאת, נמליץ לכם לבחור עציצים ופרחים גם בהתאם ליכולת שלכם. אם אתם מתכננים להשקיע בגינון האפשרויות רבות במיוחד, אבל יש גם חלופות רבות שמתאימות למי שנוטה להשקות לעיתים קצת יותר רחוקות, ובאופן כללי נמנע מפעולות הגינון.

4 – בחרו תאורה מדויקת וחכמה

אמנם במשך רוב שעות היממה יש בחצר או במרפסת שפע של אור, אבל כשהשמש שוקעת וגם בימים האפורים בשיא החורף, השהייה במרחב החיצוני עשויה להיות מעט יותר מאתגרת. לכן כדאי לבחור בקפידה תאורה מתאימה, כזו שחוסכת אנרגיה וגם מתאימה לפינות שונות ברחבי החלל. תוכלו להאיר שבילים או ערוגות פרחים, לשלב תאורת קיר בסביבת פינת האירוח ולהנות מהחצר היפהפייה במשך כל שעות היום.

5 – התמקדו בנוחות האישית שלכם

מעל לכל חשוב שתזכרו כי הפינה החדשה שאתם מתכננים צריכה לשרת אתכם, ואת הצרכים היומיומיים שלכם. בחרו ריהוט ברזל איכותי ועוצמתי שיתמודד היטב עם אתגרי מזג האוויר, הוסיפו כריות כדי להגביר את הנוחות שלכם, ואל תוותרו על פרגולה או סוכך כדי שיהיה לכם אסתטי ונעים גם יחד. 

עיצוב מנצח

נכון, עיצוב החצר או המרפסת הוא תהליך שדורש השקעה ותכנון מוקדם, אבל פעולות קטנות יכולות לשנות לחלוטין את פני המרחב כולו. אם תעשו את זה נכון תוכלו ליהנות מהאזור החיצוני של הבית, ולהפוך אותו לחלק בלתי נפרד ממרחב המחייה שלכם. 

 

לוגו מסגריה אלבר
משנת 1973

החברה מספקת שירותים שונים למסגר, לחברות וללקוח הפרטי. השירותים שלנו כוללים: שירותי חיתוך וכיפוף פחים מסוגים שונים בעוביים שונים, ערגול פחים ופרופילים, חיתוכים בפלזמה ובלייזר בעוביים שונים, ניקוב, כרסום וחריטה, עיבוד נירוסטה ועוד.

קראו עוד אודותינו.

רוצים לקבל ייעוץ והצעת מחיר? מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם
או חייגו עכשיו

השירותים שלנו

מאמרים באותו נושא

אהבתם? שתפו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram
עוד מאמרים באותו נושא
לעיצוב חצר

5 כללי ברזל לעיצוב חצר או מרפסת

היא אמנם לא נמצאת בין כותלי הבית, אבל החצר או המרפסת שלכם היא חלק בלתי נפרד ממנו. אולי אתם אוהבים לארח, ואולי חשוב לכם ליצור

עיצוב מאבן

עיצוב מאבן – מה ניתן לעשות כיום?

היא טבעית, היא אצילית ויש לה ותק מרשים במיוחד. האבן היא ללא ספק חומר גלם מופלא שניתן לשלב בעיצובים ובסגנונות שונים, אז אם חשבתם להשתמש

חיפוש

כל זכויות היוצרים בנוגע לכל חלק מאתר זה הינם של אל-בר מסגריה בע"מ ©  תנאי שימוש.

כניסה לוואטצאפ
צריך עזרה?
שלום👋
אפשר לעזור לך?