שיפוץ מקלט עם דלתות וחלונות בתקן ומוצרי חשמל לשהייה ארוכה – על מה לשים דגש?

תמונה של אל-בר מסגריה בע"מ
אל-בר מסגריה בע"מ

המציאות הבטחונית בישראל מחייבת אותנו להישאר תמיד עם היד על הדופק. אנחנו מבינים את האיומים שמגיעים מהחזיתות השונות, וזה בדיוק הזמן לוודא שהמקלט שלנו ערוך היטב לכל תרחיש אפשרי, בתקווה שלא יתממש לעולם. הנה כמה פרטים שכדאי לתת עליהם את הדעת.

האם הדלתות והחלונות עומדים בתקן?

לפני שנכנס אל המקלט עצמו, ואל כל מה שכדאי שיהיה בו למקרה שתידרש שהייה ארוכה, חשוב לבדוק את תקינות החלונות והדלתות, ואת העמידה שלהם בתקן. חשוב לזכור כי ישנו מפרט של מכון התקנים, וחברה מקצועית יכולה לוודא עבורכם שהכל עומד במקום ועונה על הדרישות. 

זאת נקודה חשובה במיוחד משום שבמקרים רבים המקלט עובר לא פעם הסבה, והופך למרחב ציבורי משותף, תוך שהדלת מוחלפת או מוסרת לחלוטין ממקומה, פשוט משום שהיא כבדה. לכן מומלץ להזמין איש מקצוע שיתקין אותה בחזרה בצורה בטוחה ונכונה, ויוודא שכל הפתחים ניתנים לסגירה בקלות, בשעת חירום.

בידוד תרמי וסינון אוויר

אם תידרשו להישאר במקלט לאורך זמן, חשוב שהטמפרטורה תהיה נעימה ונוחה, וחשוב לא פחות להבטיח מערכת אוורור איכותית וטובה. לכן, עוד לפני שההנחיות מתעדכנות ואתם מוצאים את עצמכם מתמקמים במקלט, ודאו שנעשה שימוש בחומרי בידוד מתאימים הן כדי לשמור על הטמפרטורה האידיאלית והן כדי להקטין ככל האפשר רעשים חיצוניים. 

בנוסף, ודאו כי מותקנת במקלט מערכת אוורור שתאפשר כניסה של אוויר נקי, ותשמור על לחץ אוויר חיובי. 

מקלט נוח לשהייה ממושכת

אחרי שכיסינו את הנושאים הבסיסיים והחיוניים ביותר, כלומר את תקינות הדלתות והחלונות, ואת האוורור במקלט, הגיע הזמן לוודא שהמרחב כולו ערוך ומתאים לצרכים שלכם. בשלב ראשון מומלץ להציב במקום פריטי ריהוט חזקים וטובים שיכולים לשרת אתכם לאורך זמן, לרבות ארונות ומדפי ברזל לאחסון אוכל, מים, תרופות וכל ציוד אחר. כדאי גם לוודא שיש לכם מיטות נוחות או פתרונות יעילים אחרים לשינה, וכל מה שיהפוך את השהות הצפויה במקלט לנעימה ונוחה יותר.

נוסיף ונדגיש את החשיבות הרבה שיש למוצרי חשמל ופתרונות התאורה, וכדאי שיהיו לכם במקום מקרר קטן, טלוויזיה או רדיו, ומכשירי טעינה לטלפונים ומחשבים. שימו לב כי לכל מקרה שבו תהיינה הפסקות חשמל, רצוי להצטייד גם בתאורת חירום, סוללות ואפילו גנרטור, אם ניתן.

ציוד חירום נוסף

אנחנו ממש לא רוצים להמשיך, וגם בוחרים להאמין שלא יהיה בכך צורך, אבל עדיף להיות מוכנים לכל תרחיש שלא יתממש, מאשר להגיע למצבי חירום ללא הציוד הדרוש. לכן כדאי כבר עכשיו להכין כמה פריטים שישמשו אתכם אם תמצאו את עצמכם במקלט לאורך זמן. בפרט רצוי להצטייד במים, מזון יבש, ערכת עזרה ראשונה ותרופות בסיסיות, בוודאי אם יש תרופות שאתם נוטלים באופן קבוע.

זכרו גם להצטייד בכלי אוכל (סכו"ם, צלחות וכיו"ב), ותכננו עבורם ארון או פתרון אחסון אחר, רצוי חזק ועמיד (ריהוט ברזל למשל). כך תוכלו לשמור על סדר במקלט, וזה בהחלט חשוב כשמדובר במרחב לא מאוד גדול שבו אתם עשויים לשהות לאורך זמן.

בכדי לשפר את איכות השהות במקלט, חשוב לכלול מכשירי חשמל חיוניים כמו מקרר קטן לאחסון מזון ושתייה, טלוויזיה לשמירה על קשר עם המתרחש בחוץ ומקורות מידע, ותנור לחימום בימים קרים. כל אלו יבטיחו שהשהייה במקלט תהיה נוחה ובטוחה יותר. כדאי לוודא כי כל המכשירים מחוברים למערכת חשמל יציבה, ואם אפשר, גם לגנרטור חירום, על מנת לשמור על אספקת חשמל רציפה בכל מצב.

שלא נצטרך, כן?

אז נכון, אנחנו ממשיכים לקוות שכל הטיפים האלה ניתנים כאן לשווא, ולא נמצא את עצמנו ישנים או סועדים במקלט. מצד שני, היערכות נכונה היא חשובה והיא יכולה להציל חיים ולהפוך את השהות הממושכת במרחב המוגן לנעימה קצת יותר. בדקו את החלונות והדלתות, הבטיחו לעצמכם אוורור אופטימלי ואל תוותרו על אחסון מתאים לכל הציוד שיעזור לכם להעביר את הזמן. והכי חשוב? שנחזור לשגרה ותחושת הביטחון הכי מהר שאפשר.

נכתב בשיתוף המומחים של סבוי מוצרי חשמל. בקרו באתר החברה: https://www.savoy.co.il/

 

לוגו מסגריה אלבר
משנת 1973

החברה מספקת שירותים שונים למסגר, לחברות וללקוח הפרטי. השירותים שלנו כוללים: שירותי חיתוך וכיפוף פחים מסוגים שונים בעוביים שונים, ערגול פחים ופרופילים, חיתוכים בפלזמה ובלייזר בעוביים שונים, ניקוב, כרסום וחריטה, עיבוד נירוסטה ועוד.

קראו עוד אודותינו.

רוצים לקבל ייעוץ והצעת מחיר? מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם
או חייגו עכשיו

השירותים שלנו

מאמרים באותו נושא

אהבתם? שתפו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram
עוד מאמרים באותו נושא
5 כללי ברזל לעיצוב חצר או מרפסת

5 כללי ברזל לעיצוב חצר או מרפסת

אנחנו נוטים להפנות לא מעט זמן ומשאבים לעיצוב המרחב הפנימי של הבית. אלא שעם כל הכבוד לסלון, למטבח וגם לפינת העבודה, גם המרחב החיצוני ראוי

לעיצוב חצר

5 כללי ברזל לעיצוב חצר או מרפסת

היא אמנם לא נמצאת בין כותלי הבית, אבל החצר או המרפסת שלכם היא חלק בלתי נפרד ממנו. אולי אתם אוהבים לארח, ואולי חשוב לכם ליצור

עיצוב מאבן

עיצוב מאבן – מה ניתן לעשות כיום?

היא טבעית, היא אצילית ויש לה ותק מרשים במיוחד. האבן היא ללא ספק חומר גלם מופלא שניתן לשלב בעיצובים ובסגנונות שונים, אז אם חשבתם להשתמש

חיפוש

כל זכויות היוצרים בנוגע לכל חלק מאתר זה הינם של אל-בר מסגריה בע"מ ©  תנאי שימוש.

כניסה לוואטצאפ
צריך עזרה?
שלום👋
אפשר לעזור לך?